Stikkord

, , ,

Arbeid så langt: 152 timer

Javel, hvor skal vi da starte? En masteroppgave på 30 stp er på omlag 30-40 sider, men det er sluttproduktet. Underveis produseres det trolig flere hundre sider med innhold. Tekst som skal raffineres ned og konkretiseres. «Beklager at dette brevet ble så langt – jeg hadde ikke tid til å gjøre det kortere.» (Goethe).

Jeg tar med meg ordene fra Goethe når jeg nå skal starte den virkelige reisen, og grunnen til at jeg valgte UiB og studiet i Statsvitenskap med fordypning i demokratibygging. Nå skal jeg bruke tid til å forske på hva som skaper demokrati og se på holdningene til demokrati i et autokratisk land.

Litt bedre hver dag, det er målet for å komme i mål med masteroppgaven. For å skaffe oversikt velger jeg å bryte opp arbeidet med masteren i flere deler. Jeg inviterer dere med inn for å kunne følge med på utviklingen av oppgaveløsningen. Ved å klikke på linken får du lesetilgang til produksjonsmappene i oppgaveløsningen.

Det er fint om du har i minne at oppstart er i dag, 14.juli 2023. Målet nå er å være ferdig innen juni 2024. Innholdet i mappene vil utvikle seg underveis, og tekster vil trolig stå frem som ufullstendige og kanskje uten sammenheng i starten. Etter hvert vil de gi mer og mer innhold.

I dag startet jeg med å dele inn OneDrive-mappa, Masteroppgave som dere fikk tilgang til over, i aktuelle mapper. Videre oppstart er å begynne på metodekapittelet og en intervjuguide til forskningsintervjuet som skal danne deler av grunnlaget for empiri i oppgaven. For å få oversikt bruker jeg en kombinasjon av litteratur og eksempler på nett, fra andre masteroppgaver.

Da er vi i gang!